Jihlavský showroom s dveřmi a zárubněmi značky SAPELI je největším svého druhu v Česku. Nedávno navíc dostal zcela nový „facelift“. Autorem návrhu je studio EXX, díky kterému jsou hlavními atributy zrekonstruovaného showroomu vzdušnost, přehlednost, a hlavně showroom je jednoznačně orientovaný na zákazníka. Rozlehlému prostoru dominuje recepce s amorfním světlem. Novinkou je kreativní dílna s dotykovou obrazovkou, která umožňuje nahrávat soubory, fotografie interiérů a navrhovat konkrétní řešení. Pro nejmenší nechybí dětský koutek. Všechny vystavené vzorky jsou opatřeny QR kódem s detailními informacemi o produktu, což zákazníkům usnadňuje výběr, neboť jak říká Jan Homoláč, jednatel společnosti HOSAP, která jihlavské SAPELI Centrum provozuje: „Jen zhruba třetina zákazníků už má představu, co by asi chtěla, dvě třetiny ne.“ Showroom je jedním z uchazečů o prestižní ocenění Interiér roku.
V Jihlavě byl modernizován původní showroom. Na co především byste chtěl nalákat zákazníky?
Určitě na nový prostor, jeho funkčnost, design a moderní kabát celého showroomu. Nabízíme řadu novinek v rámci dekorů, systémů otvírání a dalších doplňků.
Mohl byste více přiblížit nový koncept showroomu? V čem se liší od toho původního?
Hlavním rozdílem je větší vzdušnost. V showroomu je vystaveno méně vzorků, a díky tomu celý prostor působí vzdušněji. Cílíme hlavně na koncové zákazníky, kteří si chtějí vybrat dveře do bytu nebo do rodinného domu. Na rozdíl od pražského showroomu SAPELI Unlimited, jenž je určen hlavně pro architekty a designéry, kteří z jednotlivých komponentů sestavují dveře dle přání zákazníka, koncoví klienti potřebují vše vidět a vše si osahat. Máme tu vystaveno více než 60 vzorů dveří, a to včetně bezklikových dveří MUTEO, které vyhrály několik prestižních cen Red Dot. Pokud by si zákazníci z vystavených modelů nevybrali, mají tu k dispozici kreativní koutek, kde mohou vše do detailu doladit, a to včetně dekoru, kliky, skla, pantů a dalších prvků.
Na první pohled se zdá, že výběr dveří je již tak složitou disciplínou, že každý zákazník potřebuje poradit od odborníka. Je tomu tak?
Zhruba deset procent zákazníků k nám přichází s designérem nebo s architektem. Většina lidí přijde se základními informacemi z internetu nebo z katalogu a od nás potom chtějí pomoc a odbornou radu. Zhruba třetina zákazníků už má představu, co by asi chtěla, dvě třetiny ne. Tato skupina u nás teprve zjistí, jaké jsou možnosti. Hledají pak konkrétní řešení až zde v showroomu.
Platí stále, že showroom v Jihlavě je největší vzorovou prodejnou dveří v Česku?
Co do rozlohy jsme stále největším showroomem.
O jaký typ dveří mají vaši zákazníci největší zájem?
Z povrchů vede jasně laminát a z barev bílá. Je to neutrální barva, která se hodí prakticky ke všemu. Bílých dveří prodáváme asi nejvíce i když velký zájem je také o lamináty s přírodním designem dub arktický. Tyto dveře jsou v podstatě bílé se strukturou dubu. Díky tomuto povrchu působí interiér teplejším dojmem.
Pozorujete, že u zákazníků roste popularita dražších, kvalitnějších, a tedy i cenově náročnějších výrobků, jako jsou například dýhované dveře?
Je pravdou, že pokud k nám zákazníci přicházejí s designéry nebo s architekty, mají již představu, co chtějí, a cílí především na dýhu nebo na stříkané dveře. Často také poptávají různé atypické dveře.
SAPELI kromě interiérových dveří nabízí také vstupní dveře do bytu. Můžete alespoň odhadem říci, jaká část prodejů připadá na jednotlivé typy dveří?
Odhaduji, že ze 70 až 80 procent prodáváme klasické interiérové dveře, zbytek připadá na technické dveře, jako jsou protipožární, bezpečnostní a zvukově izolační.
Jaký je podíl koncových zákazníků a jaký podíl tvoří zakázky pro projekty?
Orientujeme se hlavně na koncové zákazníky, ale pracujeme i na projektových zakázkách, jako jsou bytové domy, školy, školky a další. Často se stává, že lidé, kteří si pořídili byt v nějakém developerském projektu, si k nám přicházejí vybrat dekor, který chtějí mít doma, a vymění ho za standard nabízený developerem.